دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1399 - 13:08
تدبر در آیه 69 سوره عنکبوت؛

مجاهدت در راه خدا شرط دستیابی به راه‌‌های موفقیت در زندگی است

پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.
کد خبر : 494907
637258508984949672_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.




بیشتر بخوانید:


مبارزه با فرعون نفس خود برای آباد شدن خانه آخرت/ كسی كه عقل ندارد، دين ندارد




پیغام دوست


در روز چهارشنبه 21 خرداد ۹۹ مصادف با 18 شوال ۱۴۴۱ «پیغام دوست» به‌شرح زیر است:


و كسانى كه در راه ما كوشيده‏‌اند به يقين راه‌هاى خود را بر آنان مى‌نماييم و در حقيقت ‏خدا با نيكوكاران است (عنکبوت، ۶۹) 


والَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ (العنکبوت، ۶۹)


آیه شریفه شرط دستیابی به راه‌‌های موفقیت در زندگی را مجاهدت در راه خدا می‌داند. زیرا جهاد در راه خدا، خودخواهی و خودپسندی را از انسان دور و روح مقاومت و پایداری را در او زنده می‌کند و پس از پشت سر گذاشتن این مرحله است که درهای علم و معرفت به روی او باز می‌شود و می‌تواند با کوشش و اجتهاد در مسیر هدایت گام بردارد.


جهاد و مجاهدت سه مرحله دارد: جهاد با شیاطین و طاغوت‌های بیرونی، جهاد و مبارزه با شیطان وسوسه‌گر و جهاد و مبارزه با نفس سرکش. شرط اساسی برای موفقیت، همراهی و حمایت خداوند از انسان است و خداوند با کسانی همراهی می‌کند که اهل احسان و نیکوکاری باشند.



یادمان باشد که نسبت به «پیغام دوست» بی‌تفاوت نباشیم و در آن بیندیشیم و ان‌شاءالله عمل کنیم. همچنین در رساندن این پیغام به دیگران کوشا باشیم.


انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته